donderdag 5 april 2012

Heerlijke frisse wind


donderdag 5 april 2012

Misschien herken je het wel, je ontmoet mensen die jou weer helemaal op monteren alleen door wie ze zijn. Vanmiddag had ik een afspraak met iemand die dat effect dubbel en dwars op mij heeft gehad,  een frisse wind die ik wel even nodig had. De afspraak die ik had vandaag was met een jonge dame die anderhalf jaar geleden tot geloof gekomen is en gezien de tijd dus nog erg jong en fris in het geloof staat. Het gesprek wat wij hadden was van haar kant gevuld met veel enthousiasme over God, de liefde van en voor God spatte er van alle kanten af, geweldig om te zien!

Heerlijk verhelderend en opgewekt ben ik weer huiswaarts gegaan, het besef dat het belangrijk is om elke dag dicht bij de Heer te blijven is vandaag weer luid en duidelijk binnen gekomen. Geloven in God is veel meer dan kennis en alles weten, geloof in God is een relatie aan gaan met Hem.  Ik kan mezelf helemaal vol proppen met kennis en wijsheid maar zolang de Heer niet in mijn hart zit heeft het allemaal helemaal geen zin.


Het geloof, het besef van Gods bestaan is niet iets dat alleen tussen de oren moet zitten maar, het moet dalen, dalen naar je hart. Vanmiddag besefte ik mij dat het geloof op sommige momenten de afgelopen tijd te veel tussen de oren zat en te weinig in mijn hart. Natuurlijk is het goed om te lezen in de bijbel en daar kennis  en wijsheid van opdoen maar, het is ook minstens zo belangrijk om de relatie met God te onderhouden en dagelijks te beseffen dat je vrijgekocht bent omdat Christus ook mijn zonde in Zijn lichaam heeft gedragen.

Ja soms is een heerlijke frisse wind geweldig en soms is ben je zo een frisse wind nodig, het zorgt voor verfrissing en in dit geval van herstel, herstel van die eerste liefde!

Groetjes en Gods zegen,

3 opmerkingen:

  1. Hallo John, wat is dat heerlijk als je zoiets meemaakt. Ik heb genoten van jou stukje, en de jonge zuster was net even voor jou nodig, als de frisse bemoedigende wind. Juist met zulke ervaringen, zien we weer heel bewust wat de éénheid inhoud als broeders en zusters onder elkaar. De kracht van de bemoedigingen, onder elkaar, wat we ook lezen in de Bijbel.
    Dank je wel John, dat je dit wilde delen, het heeft mij ook weer geraakt. En, het is soms nodig om even weer te beseffen dat wij onze eerste liefde niet moeten vergeten, onze Here Jezus. En daar hebben wij elkaar ook voor nodig, de Heer zend precies de goede persoon, en bij jou een jonge zuster in geloof, om jou weer te verkwikken, in de Heer.

    John, Gods liefde en lieve groet van mij, Esther.
    En ook voor onze jonge zuster in de Here Jezus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk is het dan Esther dat we zo elkaar mogen en kunnen bemoedigen. We mogen delen uit onze ervaringen en daarmee elkaar bemoedigen, helemaal top!

    Weet je soms kun je zo vast zitten in je eigen geloofsleven, een beetje vastgeroest in je eigen denken zeg maar en dan is het lekker om zo een frisse win te ontmoeten ;-)

    Groetjes en Gods zegen, john

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goropius Becanus18 april 2012 om 01:19

    Mooi. Hoe de liefde altijd opnieuw alles nieuw maakt en alles weer opnieuw doet opleven. Lierde is de eeuwigheid... geen mens heeft kennis nodig om dat te kunnen ervaren. Heel opmerkelijk, ja.
    En ontroerend.

    BeantwoordenVerwijderen