dinsdag 25 september 2012

Zet je eigen ik opzij!


In en door Jezus Christus ben ik een kind van God, niet door eigen werken,  niet door wat ik doe of gedaan heb maar, Jezus Christus is het waardoor ik een kind van God ben.

Een mens kan zich op geen enkele manier beroepen op eigen werken waardoor hij of zij een kind van God is geworden, het is pure genade die wij als mensen hebben ontvangen van onze God en Vader in de hemel. Leven in de afhankelijkheid van God, wetende dat we dat we kinderen van God zijn door de genade die Hij ons gegeven heeft in Jezus Christus maakt dat we volmaakte kinderen van God kunnen zijn.

Afhankelijk zijn van God en van de redding die er ligt in en door Jezus Christus is iets wat niet altijd makkelijk is, het is namelijk zo dat wij mensen nog wel eens het idee hebben dat we het allemaal zelf wel kunnen verdienen en we vinden het vaak moeilijk onszelf geheel over te geven aan Jezus Christus.


Persoonlijk merk ik nog veels te vaak dat ik het allemaal zelf wil doen, dat ik het allemaal wel kan vanuit mijn eigen kracht en wijsheid. Evenzo vaak kom ik er telkens weer achter dat ik het op eigen kracht niet redt en dat ik vastloop. Christus Jezus de eniggeboren Zoon van God is mijn Heer en Heiland, Koning van mijn leven en Hem moet ik dan ook alle ruimte geven in mijn leven, zodat ik ten volle kan zijn naar Gods wil.

Je leven geven aan Jezus is het beste en mooiste wat je als mens kan doen, het vraagt echter wel iets van jou als persoon, nee geen brandoffers of goud en zilver maar, wel jouw leven zodat de Heer je nieuw leven kan geven. Er wordt altijd gezegd dat het evangelie gratis is, dat het niets kost en in de zin van dat je niets hoeft te betalen klopt dat ook maar, de Heer vraagt wel complete overgave van ons. Geheel je oude leven achter laten en samen met Jezus en door Jezus een geheel nieuw leven te starten.

Wanneer ik voor mijzelf spreek merk ik dat het niet altijd makkelijk is je eigen ik aan de kant te zetten maar, tegelijkertijd kan ik zeggen dat een leven met Christus geweldig is, Christus is een werkelijk een verrijking in mijn leven en wil ook een verrijking zijn in jouw leven. Waag de stap en kies voor Christus, Hij is de weg, de waarheid en het leven.

Groetjes en Gods zegen, 

3 opmerkingen:

  1. Jezus is de waarheid en Hij woont in ons, daardoor kunnen wij een heilig en liefdevol leven leiden:

    Wie zal beschuldigingen inbrengen tegen de uitverkorenen van God? God is het Die rechtvaardigt. Rom.8:33.

    Geloofd zij God.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo John, geweldig mooi artikel. Ik sluit me bij Abigail en jou aan. Onze eigen ik, zit het meest in de weg, maar dank God, dat Hij dat heel goed van ons ons. En door en met onze Here Jezus, hebben wij de kracht, om steeds meer onze eigen ik te geven aan Hem. Nooit, hoeven wij het alleen te doen, Geweldig.
    John, Gods nabijheid toegewenst, en liefs van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen