zaterdag 4 augustus 2012

Een feestje met God!

Hallo allemaal! Ik zit nog steeds in Roemenie en heb het hier geweldig naar mijn zin, het weer is goed en de mensen waar ik hier mee omga zijn fantastisch. Behalve dat ik mag dienen in de stichting Charis, mag ik daar buiten ook gewoon een leuke tijd hebben en genieten van de dingen die op mijn pad komen. Zo ben ik afgelopen woensdag naar een concert geweest van een Canadees gospel koor, het openingsprogramma beloofde niet veel spectaculairs maar, toen was het de beurt aan het Canadese gospel koor en er ontstond een waar feest. Een feestje voor en met God en dat was geweldig om mee te maken en er onderdeel van te zijn!

Normaal ben ik helemaal niet zo van het springen en dansen waar het gaat om God maar, nu keek ik rond in de zaal en zag al die vrolijke mensen dansen, springen en prijzen ter eer van God en dat deed me goed, ik werd er blij en vrolijk van! Het was duidelijk te zien dat de mensen blij waren te weten wie God was, ze waren blij met de genade van onze grote God en dat toonden ze door vrolijk mee te zingen en te dansen.
Niet christenen, buitenstaanders hebben vaak een nogal stijfjes beeld van christenen, een beeld van mensen die braaf en rustig in een kerk bankje zitten. Dat beeld is ontstaan omdat het lange tijd misschien zo ook was, maar weet dat we uit dat bankje op mogen staan en vrolijk en blij mogen zijn voor de Heer! We hoeven niet stijfjes te zijn voor de Heer, integendeel we mogen elke dag weer blij en vrolijk zijn voor Hem. We hebben immers alle reden om blij en vrolijk te zijn, Hij heeft ons immers vrijgekocht, genade geschonken in en door Jezus Christus!

Afgelopen woensdag was het een feestje voor en met God, een feestje dat er eigenlijk elke dag zou moeten zijn. Zelf heb ik niet veel mee gedanst en gesprongen, mijn lichaam liet dat niet geheel toe die avond. Maar ik heb wel ontzettend genoten van al die blije mensen die elk op een eigen manier de Heer loofden en prijzen!

Groetjes en Gods zegen,

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je dat allemaal zo mag beleven en ervaren, God is GROOT. AMEN

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie je blog voor het eerst. Heel veel zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo John, wat heerlijk, zo'n feestje voor God. Daar hoort wel een mooie Bijbeltekst bij, Kolossenzen 3:16b, "...met Psalmen, lofzangen en geestelijke liederen. Zing voor de Heere met dank in uw hart". En dat hebben jullie gedaan. Het versterkt ook vaak de éénheid met elkaar. Geweldig fijn om zoiets te lezen.

    John, Gods Zegen en liefde, ook voor de mensen allemaal daar, en liefdevolle groet van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wilde even zeggen dat je hier mooie blogs hebt staan!
    Gods Zegen en een fijne dag!!

    Shalome

    mp3bijbelstudies.punt.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de reacties!!

    Ik weet dat het op het moment een beetje stil is hier wat nieuwe blogs betreft, ik hoop dat dit op korte termijn weer wat gaat veranderen!

    groet en Gods zegen!

    BeantwoordenVerwijderen