maandag 23 juli 2012

Gods liefde is voor ons allen!

Ik zit weer in Roemenie! Inmiddels alweer een dag of drie en ik heb nog geen idee hoeveel dagen er nog voor mij zullen zijn in Roemenie, met andere woorden ik weet nog niet precies wanneer ik weer terugkom naar Nederland. Maar, goed ik zit dus weer voor een tijdje in Roemenie aan de ene kant gewoon omdat ik het leuk vind en aan de andere kant natuurlijk om hier te kunnen en mogen dienen.

Nou heb ik tijdens mijn eerdere tripjes naar Roemenie ook steeds een paar blogjes geschreven over mijn tijd hier. Nu kreeg ik ook daar reacties en ik weet nog dat in een van die reactie de vraag naar voren kwam of het gebrachte evangelie wel ontvangen werd door de mensen hier in de wijk in Floresti Roemenie? Gister zat ik in het zigeuner kerkje dat Marien en Yvonne (oprichters van stichting Charis) opgezet hebben juist omdat er behoefte was onder de wijkbewoners om samen te komen met elkaar.

Nee het was gisteren niet zo dat er honderden mensen in de kerk zaten maar, de mensen die er zaten waren er maar voor 1 ding en dat was en is om Jezus Christus te loven en te prijzen en te luister naar het woord van God. Het antwoord op de vraag of het evangelie wel ontvangen wordt is dus JA!



God is groot, Hij is schepper, God is Rechtvaardig en God is ook liefde! God zond Jezus Zijn eniggeboren Zoon naar de wereld, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft. Toen Jezus hier op aarde rondliep, zei Hij toen nee tegen de verschoppelingen van de aarde? Liep hij de steegjes voorbij waar de melaatsen en zwervers verbleven? Het antwoord op deze vragen is nee, Jezus liet hen niet links liggen Hij toonde hen Zijn liefde, Hij toonde hen Gods liefde, met andere woorden Jezus toonde het liefdevolle Vaderhart van God de Vader. Een vaderhart niet alleen voor de zogenaamd rijken en welgestelden, nee een vaderhart voor iedereen ook voor zwerver, de achtergestelden. God is een God van ons allen en Zijn onmetelijke rechtvaardigheid en liefde is er dan ook voor ons allen!

Groet en Gods zegen,

2 opmerkingen:

  1. Hallo John, wat een bemoediging. Ik kan maar één ding schrijfen, heel veel kracht, bemoediging, en vooral Gods Zegen in Florestie. Er zijn hier een aantal mensen die nemen jou en de broeders en zusters in Roemenië mee in onze gebeden.
    Gods Rijke Zegen toegewenst, en liefdevolle groet van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen