woensdag 30 mei 2012

Heel simpel, Hij houdt van je!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier een blog heb geplaatst, kan niet helemaal goed achterhalen waarom precies maar denk dat het te maken heeft met de vele discussies die ontstaan tussen broeders en zusters onderling. Misschien ben ik  wel heel naïef maar, snap niet zo goed waarom we als broeders en zusters zo de strijd met elkaar aan moeten gaan? Zelf doe ik daar ook aan mee en ben ik ook zeer zeker niet schoon te praten wat dat betreft.

Op deze blog zou ik gewoon graag zaken willen delen waar het gaat om de liefde van Christus, de ene keer gericht op niet gelovigen of broeders en zusters die op het randje leven en de andere keer is de inhoud meer geschikt voor gelovigen, voor broeders en zusters. Vooral bij stukjes met inhoud gericht op gelovigen, gericht op broeders en zusters, merk ik dat vaak wel 1 of twee mensen zijn die er wat op aan te merken hebben of dat er het een en ander niet geheel zou kloppen volgens die personen. Wanneer we daar dan over in gesprek gaan raken we steeds verder van de kern af in plaats van dat we dichter bij elkaar komen en dit heeft er toe bijgedragen denk ik dat ik minder ben gaan schrijven.


In mijn omgeving krijg ik wel eens de vraag waarom ik toch die blogs schrijf en waarom ik de mogelijkheid bied om te reageren. Commentaar  en discussie zal er altijd blijven bestaan ook al zou je de waarheid schrijven mensen  zullen altijd een andere mening hebben en die ook ventileren en dit zorgt nou eenmaal voor discussies.

Misschien moet ik wel stoppen met het schrijven van blogs of misschien moet ik stoppen met te reageren op elke reactie die geplaatst wordt ik weet het niet? Ik weet wel dat ik graag wil vertellen over de liefde van God geopenbaard in en door Jezus Christus! Het verlangen om te blijven delen dat Jezus Christus werkelijkheid is en dat Hij voor er voor jou en mij is en wil zijn, is te groot!

Jezus Christus de Zoon van God, het levend geworden Woord van God is waarheid en Hij heeft alles gegeven voor jou en mij! En met alles bedoel ik ook echt alles! Hij heeft Zijn plaats in de hemel verlaten, een leven als mens onder hoon en spot afgelegd om uiteindelijk Zijn leven te geven aan het kruis op Golghota, dit heeft Hij gedaan voor jou en mij, ja je leest het goed ook voor jou is Hij die weg van het kruis gegaan! Het is niet bij de dood gebleven, zeer zeker niet Jezus Christus is opgestaan uit de dood en leeft en in en door Hem mogen ook wij leven tot in eeuwigheid!

Je zit nu misschien te lezen en je denkt bij jezelf: “ Ik heb het goed, heb alles wat mijn hartje begeert”  Weet je? Ik geloof je gelijk wanneer je dat zegt, ik geloof echt dat jij ervan overtuigt bent alles te hebben wat je hartje begeert maar, je kunt nog veel meer ontvangen dan je hartje begeert! Echt waar, door te geloven en te accepteren dat Jezus Christus de Zoon van God is ontvang je nog zoveel meer. Veel meer dan al die zogenaamde aardse rijkdommen die eenmaal vergaan, je ontvangt genade, vergeving  en liefde. Je ontvangt het eeuwige leven en je wordt een burger van de hemel, een kind van God, schepper van hemel en aarde, schepper ook van jou leven!

Jezus Christus, Zoon van God, het vlees geworden Woord van God wil ook Heer zijn van jou leven en weet je waarom? Heel simpel omdat Hij om je geeft, omdat Hij van je houdt!

Groetjes en Gods zegen,

14 opmerkingen:

  1. John blijf altijd schrijven van de liefde van Jezus, ik heb het gemist.

    Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo John, ik ben het met Frieda helemaal eens. De boodschap van onze Here Jezus, daar zit leven, redding in, voor verloren mensen.
    Geweldig om zo'n mooie dierbare boodschap uit te dragen. Ga zo door. Je bemoedigd velen, meer als dat je zelf beseft. Gods Zegen toegewenst, en liefdevolle groet van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. John, broeder, ik sluit mij bij Frieda en Esther aan.
    Er zijn enkelen die reageeren, maar meer die lezen en Jezus dankbaar zijn voor ieder woord/letter die tot hun komt.
    Ik wens je Gods zegen en liefdevolle kracht toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goropius Becanus3 juni 2012 om 09:47

    Beste John,

    Zoals eerder reeds gezegd: het staat je vrij reacties te weigeren. Ik heb veel en hard gereageerd en zal dat onverminderd blijven doen. Ook nu, overigens... omdat ik me vragen stel bij de kijk op de literatuur die in vele kerken gangbaar is.
    Eerst zeg ik je echter dit: de twee felste reageerders op deze blog (waaronder ikzelf) zijn christenen die allebei geloven in zowel dood als opstanding van Christus. Dus dat Nieuwtestamentische uitgangspunt heb ook ik IN NIETS van wat ik kritisch schreef tegengesproken... integendeel! En ik erken dat ook mijn redding, mijn 'behoud' daarin ligt.

    Laat me bij je stukje hierboven eens deze kritische vraag stellen: hoeveel jaren en jaren van zware discussie en diepgaand meningsverschil zijn er tussen Paulus en Petrus voorafgegaan aan het uiteindelijke inzicht dat heidense christenen zich niet hoefden te laten besnijden... om te besluiten dat wij 'een besnijdenis van het hart' hebben?
    Dacht u dat dat zonder enige discussie is gegaan?
    Laten we ons daarin vooral niet vergissen.

    Integendeel: ik kijk soms bedroefd maar soms ook verheugd en met grote ontroering
    (zoals met dat uiteindelijke besluit over besnijdenis dat na jaren ernstige onenigheid tussen Paulus en Petrus is ontstaan en dat wij vandaag zo vanzelfsprekend vinden!) naar de ongelooflijke verwezenlijkingen die het geloof in Jezus Christus (en dus Jezus!) heeft voortgebracht... zelfs voor de mensheid als geheel... zichtbaar, zoals ik altijd benadruk... in een cultuur die ook in letterlijk opzicht 'vrij' is van religieuze uitingen die in alle andere antieke niet-christelijke culturen tot vandaag de wereld nog parten spelen: de offercultus; de polygamie, de angstgoden of een angstgod, enz. ...

    Ik zie niet in waarom 'broeders en zusters' geen broedertwist zouden kunnen hebben?Komt juist in de beste gezinnen voor! (

    Er is geen reden om daar flauw over te doen. (zeker op een blog die juist ruimte laat voor discussie en zeker in onze christelijke cultuur die zich door de eeuwen juist kenmerkte door kritische stemmen!... naar het voorbeeld van Jezus die Zelf een zeer kritische stem had en daarbij harde woorden als adderengebroed of wit gekalkte graven niet schuwde en zelfs geen geweld!)

    Mede namens Paulus en Petrus... de Heer is waarlijk opgestaan, Halleluja!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goropius Becanus3 juni 2012 om 10:50

    Beste John,

    Als ergerlijke kritische stem is er nog kritische (want naar religie ruikende) gedachte uit je tekst die ik in vraag wil stellen.
    Je zegt:

    (ik citeer je:)
    "Op deze blog zou ik gewoon graag zaken willen delen waar het gaat om de liefde van Christus, de ene keer gericht op niet gelovigen of broeders en zusters die op het randje leven en de andere keer is de inhoud meer geschikt voor gelovigen, voor broeders en zusters."

    John... ik ken geen andere broeders en zusters dan broeders en zusters die op het randje leven... erger nog: ze leven allemaal en zonder uitzondering zelf 'over het randje'!

    Maar of ze nou menen 'in het midden op op het randje van het bed te liggen' (zoals ik dat in evangelische kringen al vaak en veelvuldig hoorde)... dit is een onbijbelse visie!
    De vraag is niet waar je in het bed ligt maar of je zwanger bent of niet. Dat is de Bijbelse kijk... niet de vraag of we wel in het midden van het bed liggen: het Bijbelse relaas laat juist zien dat wij allemaal - ook na onze bekering!!! (niet naïef zijn, a.u.b.) voortdurend uit het bed vallen.
    Maar we zijn zwanger, John... en we zullen baren. Desnoods naast het bed. God trekt zijn geschonken genade niet terug in.

    De genade die God schenkt neemt hij nooit terug, wanneer hij iemand roept maakt hij dat niet ongedaan. -- Romeinen 11:29

    Op het randje? Maar wel zwanger, John. Wij leven allemaal 'op het randje... zelfs over het randje! Weg met dat soort religieuze pretenties!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. GB, deze reacties zijn nu precies wat ik bedoel. Neem nu de laatste reactie, je reageert op het Rand geval zonder te weten wat ik precies bedoel! Misschie een idee eerst te vragen wat ik met dat rand verhaal bedoel en pas te reageren,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goropius Becanus5 juni 2012 om 21:54

    JB:

    Neen, John... je kan ook en voor hetzelfde geld meteen verduidelijken wat je dan wel bedoelt, niet?
    Ik zal je alvast zeggen wat je met deze 'doelgroep'' NIET bedoelt: de twee andere doelgroepen... want die geef je een aparte vermelding in één en dezelfde zin:!

    Hier is je eigen opsomming:

    "(...) de ene keer gericht op niet gelovigen of broeders en zusters die op het randje leven en de andere keer is de inhoud meer geschikt voor gelovigen, voor broeders en zusters. (...)°

    Ik tel duidelijk 3 categorieën:

    1. niet gelovigen
    2. broeders en zusters die op het randje leven

    die doe je in één zak bij elkaar (opmerkelijk!) want daar schrijf je één soort artikels voor en dan...

    3. inhoud meer geschikt voor gelovigen, voor broeders en zusters. (...)°

    Welnu, broeder John... ik zeg en blijf hier onverminderd van zeggen dat je de wereld om je heen bekijkt met een uitgesproken 'religieuze' en 'DUS' onbijbelse bril op en wel hierom: de derde categorie die jij hier beschrijft is - nog steeds Bijbels gezien - 'niet des mensen!
    Juist wat ik (Bijbels!) zeg: de mensen uit je categorie 3 horen allemaal en zonder uitzondering thuis in categorie 2.
    Welkom in mijn meer Bijbelse (en dus minder naïef-religieuze) kijk op de wereld om ons heen.

    Je hebt het dus goed (Bijbels!) gelezen: en ik verduidelijk het speciaal voor jou nog maar eens:

    AL je
    'gelovigen, voor broeders en zusters. (...)°
    horen thuis bij de groep
    "broeders en zusters die op het randje leven'.

    is mijn kritische beschouwing dan niet terecht, John? `
    Hoe zeer ze je ook storen mag... ze is wel degelijk terecht.
    Daarom schrijf ik haar: omdat de Bijbel de afschaffing en niet de cultivering van die religieuze wijze van kijken hoort te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. GB, Het is voor mij niet nodig om hier op in te gaan, jij hebt namelijk alles al voor mij ingevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo John, een bemoedigend lied.
    Ik weet niet of de code pakt, en of jij het zo goed vind, anders verwijder je gewoon het weer.
    Gods Rijke Zegen, en liefdevolle groet van mij, Esther.

    http://www.youtube.com/watch?v=V2XMViNI4QA

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goropius Becanus9 juni 2012 om 19:05

    @ JB:

    Neen, JB... je religieuze argumenten kunnen het niet halen van je eigen Bijbel, die namelijk ook jouw religie in jouw hoofd tot een einde heeft gebracht. De Boodschap is nou eenmaal Blijder dan jij kunt en wilt aanvaarden.
    Gods zegen, John.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goropius Becanus9 juni 2012 om 19:18

    @ Esther:

    Het is niet meteen mijn muziekstijl maar de boodschap is zinvol, natuurlijk. Je hoort ze mij niet tegenspreken... in niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Goropius B. Is het gelukt, ik had het nummer er op gezet en kan het zelf niet openen. Ja, het was de tekst die ik zo mooi vond. De boodschap is heel waar. Dank je dat je de boodschap mooi vond.

    Hartelijke groeten, van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goropius Becanus10 juni 2012 om 03:46

    @ Esther:
    Gewoon je link gekopieerd in de adresbalk en ju... werkt prima.

    Tja.. machtige tijding... de heer keert weer op de wolken en een nieuw Jeruzalem zal ontstaan... mooie vooruitzichten.
    Als ik Jeruzalem vandaag in het nieuws zie komen... ik krijg er soms de tranen van in de ogen.... en even verderop ligt Damascus. Pfff... het ziet er allemaal zo hopeloos uit... en die steden zitten vol mensen die God willen helpen.
    Maar ik kijk ernaar uit, Esther... dat nieuwe Jeruzalem.

    BeantwoordenVerwijderen