zondag 8 december 2013

Één Heere, één geloof, één doop…..

Efeziérs 4 vers 5 begint met de woorden zoals die in de titel van deze blog staan, deze woorden roepen bij mij ontzettend veel vragen op wanneer ik in de christelijke wereld om mij heen kijk.

In hoeverre is er nu nog spraken van een Heer, een geloof en een doop? Kijk nou eens om je heen en zie de verschillen  binnen de zogenaamde christelijke wereld. Neem nou de doop, er staat duidelijk een doop, christenen heden ten dage hanteren toch twee dopen? We hebben immers de besprenkeling van kinderen en de onderdompeling op basis van bekering.

En dan hebben we nog een geloof, in de basis zou je waarschijnlijk zeggen dat zit wel goed want we geloven toch allemaal in dezelfde God. Ik vraag mij sterk af of dat wel het geval is, geloven wij allemaal wel hetzelfde?


Waar het gaat om God  komen we denk ik nog heel dicht bij elkaar, maar laten we nou eerlijk zijn de verschillende kerkelijke stromingen laten toch duidelijk zien dat het allang geen een geloof meer is. Er zijn vele verschillen in de manier van geloven maar ook in wat  we geloven. Zo gelooft een deel wel in visioenen en dergelijke en een deel totaal niet. En zonder al te veel uit te weiden hoeven we alleen maar te kijken hoe verschillende groepen omgaan met het geloof en dan zien we in een oogopslag dat we binnen christelijk Nederland en daar buiten niet kunnen spreken van een geloof.

Ik geloof

Ik geloof in 1 God en Vader, Vader van ons allen  en ik geloof in de genade van God verkregen in en door Jezus Christus, alleen door Christus Zoon van God kunnen wij tot God komen Hij is de weg de waarheid en het leven! Christus gestorven aan het kruis voor jou en mij, Christus is de opgestane Heer hij leeft en zit aan de rechterhand van God.

Door genade ben ik een kind van God, genade die ik verkregen heb in en door Christus Jezus!


PS: sorry voor de reactie mogelijkheid, je kunt op dit moment alleen inloggen met google+ account ik ben het aan het oplossen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten