donderdag 28 juni 2012

Blijf gefocust op Christus!


Geloven in God doe ik eigenlijk al mijn hele leven, alleen de laatste 18 jaar wel heel erg bewust nadat ik op mijn zeventiende de keuze heb gemaakt om Christus te aanvaarden als mijn verlosser en zaligmaker.  Een keuze die ik kon maken omdat God in en door Jezus Christus eerst voor mij gekozen had, een keuze ook die een zeer grote invloed op mijn leven heeft gehad en nog steeds heeft. Zoals in eerdere blogs van mij wel te lezen is, God is nummer 1 en ondanks dat het wel eens moeilijk is, God blijft nummer 1!

Soms is het best lastig om een rustig leven te leiden met God als centraal punt, de onrust die er soms ontstaat wordt vaak verstoort door geestelijke strijd die zich uit in stomme acties (zonde) van mijn kant. Die geestelijke strijd kan op vele manieren aan het licht komen in je leven, denk hierbij aan het oude leven wat je hebt afgelegd en al de keuzes  die daarbij hoorden, denk aan verleidingen die in deze wereld elke dag op de loer liggen. Allemaal zaken waardoor er een geestelijke strijd in jouw of mijn leven kan ontstaan.

Even voor de duidelijkheid die geestelijke strijd speelt zich elke dag af, hij openbaart zich niet te allen tijden  zichtbaar af in je leven maar, weet wel dat je als een kind van God dagelijks een onderdeel bent van die geestelijke strijd, het is dan ook zaak je ogen en hart altijd gericht te houden op Christus! Christus is de weg, de waarheid en het leven en in en door Hem zijn wij kinderen van God de Vader!


De geestelijke strijd ontstaat echter volgens mij niet alleen door verleidingen en herinneringen uit het oude leven, de geestelijke strijd kan ook voeten aan de grond in je leven krijgen door de grote verschillen die er te vinden zijn in de ‘christelijke’ wereld . Je zou denken dat het juist in de ‘christelijke’ wereld veilig zou zijn? Persoonlijk merk ik dat niets minder waar blijkt te zijn, helaas is het zo dat ook in de ‘christelijke’ wereld wolven in schaapskleren rondlopen die erop uit zijn jou en mij bij Christus weg te houden.

Ik schrijf deze log niet om je bang te maken, of om aan te geven dat je beter veilig binnen moet blijven, zeer zeker niet. Kinderen van God moeten erop uit blijven gaan en door middel van woord en daad het evangelie van Christus blijven verkondigen. Het is hierbij van groot belang dat we onze ogen en ons hart gericht houden op Christus, Hij is immers de weg, de waarheid en het leven . In en door Jezus Christus die voor ons de prijs heeft betaald aan het kruis op Golghota, kunnen wij rein en zalig tot God de vader komen maar dan ook alleen in en door Jezus Christus de Zoon van God!

Het is jammer te moeten constateren dat er daadwerkelijk wolven in schaapskleren zijn, dat er echt mensen zijn die erop bewust of onbewust op uit zijn om kinderen van God bij God weg te houden door ons de weg af te snijden met halve waarheden en leugens. Laten we ons blijven richten op de waarheid, Jezus Christus is die waarheid. 

Groetjes en Gods zegen,

2 opmerkingen:

  1. Hallo John, ben het met Frieda eens. Heb het een paar keer gelezen, wat een waarheid.
    Gods Rijke Zegen, en Kracht John, en liefs van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen