donderdag 11 april 2013

God is groot!


God is groot! God is de Schepper van hemel en aarde, Hij is de schepper van al het leven op aarde, Hij is de Schepper van jou!

God is liefde, God is rechtvaardig, God  is het begin en het einde, God is alles, Hij is God!

Wij mensen zijn zoveel kleiner dan God, het is niet te beschrijven hoeveel groter God is en toch vinden wij mensen onszelf zo belangrijk dat wij denken dat alles om ons draait, de schepping, de verlossing van zonden het is er allemaal voor ons mensen. Ik vraag mij af of dat daadwerkelijk het geval is? Draait het wel om ons?


Wanneer we naar de gemiddelde kerk gaan lijkt het zo te zijn dat het allemaal om ons gaat en dat wij mensen het plan van God zijn in plaats van dat we onderdeel van het plan zijn. Veel in de prediking is gericht op ons mensen  en op ons gevoel, ja ook de grote liefde van God wordt wel degelijk gepredikt maar, ik krijg soms het gevoel dat die grote liefde van God ten dienste komt te staan van ons mensen en ik vraag me af of dat de bedoeling is. Moet het in de kerk niet in de hoofdzaak gaan over God en hoe groot, rechtvaardig, genadig en liefdevol Hij is?

Misschien ben ik wel erg kritisch maar, ik heb het idee dat het gevoel van de mens steeds belangrijker wordt in de kerk terwijl in beginsel toch niet gaat om ons gevoel maar, om de grootheid van onze God.

God is groot, genadig, rechtvaardig en liefdevol! Hij is het begin en het eind, Hij is het waar alles omdraait. Het gaat in eerste instantie niet om ons mensen, wij behoren niet centraal te staan maar God is het die centraal moet staan, Hij is het immers waardoor wij er zijn en waardoor wij genade, liefde en verlossing hebben ontvangen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten